Holiday is over - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Patricia Haastrecht - WaarBenJij.nu Holiday is over - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Patricia Haastrecht - WaarBenJij.nu

Holiday is over

Blijf op de hoogte en volg Patricia

25 Oktober 2015 | Denemarken, Kopenhagen

De songwritingweek was heel inspiratievol en leuk. Ik heb het lied 'Broken' geschreven met Emilia, Rakel & Romy.
En toen was het vakantie :-).
Ff me haar laten knippen en Thaise massage genomen. Verder met Asa naar de Amy Winehouse documentaire wezen kijken (heel indrukwekkend en verdrietig verhaal) en aangezien het die avond cultuurnacht was, zijn we in de stad blijven hangen en hebben we gepaaldanst, kerkje met koor bezocht, juwelen museum bijna doorgerend (we houden allebei niet van musea..), uitzicht over de stad gehad in een toren, Halloween pompoenen uitgesneden onder het genot van gluhwein en een stukje optreden meegepakt van een heavy metal band. Kortom, een onverwachts hele gekke gevarieerde leuke avond!

En dat was nog maar het begin van de week. Dinsdag ging ik namelijk met Asa, Felipa & Sandra (allemaal Nederlands sprekend) op een road trip! In een mini autootje reden we afwisselend door de natuur, naar een supermarkt, door de natuur, naar een supermarkt.. (we besloten zelf ons voedsel in te kopen en on the road te benuttigen om kosten te sparen - we vergaten alleen voortdurend iets of waren door ons voedsel heen.) Al slalommend verkenden we de natuur van Funen. Ik navigeerde... je begrijpt, we zijn een aantal keer verdwaald. Boswandelingetje gemaakt en in de middag koers gezet naar Aarhus (de een na grootste stad van Denemarken). We vonden de snelweg terug, nog ff snel langs een tankstation, verlieten op een gegeven moment het eiland via een brug en na een vol uur rijden - geen grap - komen we terug bij hetzelfde tankstation!!! Je begrijpt, ik mocht daarna niet meer navigeren... (Ik begrijp nog steeds niet hoe we een rondje hebben kunnen rijden op de enige snelweg die door Funen gaat...). In Aarhus hadden we een knus kamertje gehuurd en zijn we 's avonds losgegaan (De stad staat bekend om het uitgaan). Wat bleek, de dinsdagavond is enórm bruisend daar; bijna niets was open. We hebben ons desalnietemin prima vermaakt in de plaatselijke kroeg. De volgende ochtend kwamen we erachter dat, ondanks dat we braaf parkeergeld hadden betaald, we een parkeerbon van 80eu hadden. We hadden het gigantische bord met het kruis erop over het hoofd gezien...
Met de ferry voeren we naar Samso, een klein eilandje tussen Jutland (westen) en Sjaelland (Oosten). Om een indicatie te geven over de grootte: Binnen 30 min. reden we van de ene naar de andere kant van het eiland. Het staat bekend om zijn milieuvriendelijke energievoorzieningen en zijn mooie natuur. We reden, onderweg naar ons gehuurde huisje, langs pompoenvelden, waar Felipa een pompoen stal en 's avonds soep van maakte. Verder besloten we te gaan kaasfonduen. en hebben we de hele avond gekletst en spelletjes gespeeld. Het huisje was overigens heel knus en gezellig (een beetje als Nunspeet) en had een ouderwetse houtkachel.
De volgende dag verkenden we het eiland verder; we reden naar het meest noordelijk en meest zuidelijke punt. Het noorden had een prachtige woeste zee en het landschap deed me ontzettend aan ‘The Hobbit’ denken. Onderweg naar het zuiden bezochten we een klein schattig haventje en eenmaal in het zuiden verwachtten we het hoogtepunt van de bezichtigingen te bereiken: de vuurtoren! Helaas was hij gesloten… We zagen vanaf de heuvel nog wel een hele grote vis of iets met 2 vinnen, maar daar is ook alles mee gezegd.
Aan het eind van de dag namen we de ferry terug naar Sjaelland, reden we terug naar onze hometown en toen was onze geweldige road trip alweer voorbij.

Een paar dagen later moesten we weer aan de bak! En ik merkte nu, na even een week niet veel gezongen te hebben, duidelijker dat ik echt vooruit ga in mijn techniek!
De eerste week bestond uit klassieke zang en interpretatie van een lied volgens een methode die mijn FSA-klasgenoten zullen herkennen als de speltechniek van Frederik de Groot, maar dan dus voor zang. Ik kan inmiddels ook zingen als Louis Armstrong en heb geleerd over verschillende soorten vibrato. We eindigden de lesweek met een meditatieve muziek improvisatieles en blindkaraoke (performen voor de klas met een onbekende karaokeband, terwijl je doet alsof je het nummer kent). Donderdagavond vond ons 2e concert plaats waarin ik mijn duet met Asa (‘Tell him’) nog eens heb gezongen en met aansluitend een paar dagen bijkomen kom ik (eindelijk!) aan bij vandaag… Morgen ga ik jodelen :-D.

  • 26 Oktober 2015 - 07:40

    Annie K:

    Hoi Patricia,
    Jeetje wat een leuke belevenissen met jullie mini vakantie! Jammer van de bon, dat is dan weer jammer.
    En dan weer verder leuke nieuwe dingen leren. Nog veel plezier

  • 26 Oktober 2015 - 14:32

    `Dorry:

    Hoi Particia,
    Wat een leuke korte vakantie hadden jullie zo met z'n viertjes, en ja als je na een uur rijden weer op dezelfde plek aankomt dan duurt die vakantie wel heeeeeel lang.
    Paaldansen en dan een kerkje bezoeken is ook wel een heel groot contrast, maar wel leuk.
    Volgens mij verveel jij je eigen nie,t je bent lekker bezig en je leert een hoop. Ik hoop dat wij het nummer ook nog eens te horen krijgen die je zelf geschreven heb. Zal vast erg mooi geklonken hebben.
    Jammer van die € 80,- maar ja dat is live.
    He lieve schat nog heel veel leer plezier de komende weken en voor je het weet en door hebt is je tijd om daar en zit je gewoon weer hier in Nederland.
    Geniet nog ff. lieve groet Dorry XX

  • 26 Oktober 2015 - 18:43

    Kitty:

    He Patries,
    Wat een leuke foto's van je vakantie in Denemarken: toch nog veel gezien! Oh een pompoen gestolen? Zo hebben we je toch niet opgevoed: je komt maar gauw mijn pompoencake proeven: zo lekker!!! Woh paaldansen; moet je wel goeie bovenbeenspieren hebben: ben zo aan het trainen: over een half jaar gaan we samen paaldansen:)))))
    Oooh meis, wat zullen jullie gelachen hebben dat je weer op hetzelfde punt uitkwamen na een uur: jaren geleden kwamen een vriend en ik uit de Belgische Ardennen Nederland in (hij reed gelukkig:); we waren zooo aan het kletsen dat we opeens weer de grens van Belgie bereikte: en hij moest nog wel op tijd zijn voor een bruiloft! Wat kan je dan gieren he!
    Je liedjes klinken leuk met je studiegenootje: Hans z'n liedje!!!!
    Ik had echt een brok in mijn keel toen ik je gisteren op skyp had: teken dat ik je mis!!!! En Opa was zo blij dat ie je gezien en gesproken had: je sinaasappeltje wil ie weer gauw uitpersen voor je; maar nu doet ie het graag voor Remco en Marloes.
    Voor Martijn gaat Denemarken misschien niet door: wat ie wel heel jammer vindt, maar hij zat toch waarschijnlijk te ver vandaan bij je.
    Lieverd, lekker nog veel zingen, jodelen, duetten en concerten (5 dec. nadert) , genieten van je lange weekenden en tot volgende song. Diikke knuffel van mij en ook van de boys hier roepen ze

  • 28 Oktober 2015 - 19:23

    Loes Zoethout:

    80 eu, gedeeld door 4 is 20 eu, valt toch wel mee.......
    Veel plezier nog!

  • 03 November 2015 - 22:58

    Jolanda:

    Een beeeeeetje late reactie van mij, maar leuk je reisverslag te lezen! gave roadtrip, met rondjes op een rechte snelweg (hoe krijg je het voor elkaar hahaha!)

    Hele dikke kus en tot Skype!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Patricia

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 21008

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 20 December 2015

Zingen in Kopenhagen

Landen bezocht: