Over de finish line!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Patricia Haastrecht - WaarBenJij.nu Over de finish line!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Patricia Haastrecht - WaarBenJij.nu

Over de finish line!!

Blijf op de hoogte en volg Patricia

19 December 2015 | Denemarken, Kopenhagen

En toen was ik weer thuis.Bizar…
De laatste weken waren flink aanpoten; auditietraining, nog meer zang- en technieklessen, eigen georganiseerde concerten (ook eentje in Christmas style!) en een heerlijke effect-ophaalles van de studiecoördinator Kaare. Termen die voorbij kwamen: happily throwing up, feeling of being strangled en welke voor mij wonderbaarlijk goed werkte: happily sitting on an open toilet..
Verder ben ik tijdens Creative cover les het diepe in gesprongen en losgegaan op improvisaties in rock en gospel stijl vanuit het lied 'you lost me' van Christina Aguilera.
Buiten de lessen om heb ik samen met Asa Linnea uit Zweden geholpen met haar graduation song, een paar backings ingestudeerd én een lied geschreven!!! Apetrots op mezelf :)
Tijdens een van de concerten heb ik ook nog even gejodeld met 2 mannen met gitaren als begeleiding. Superleuk!
Wat niet kon ontbreken aan de Kopenhagen experience was een bezoek aan Tivoli (park met attracties)! Volledig in kerstsfeer! En niet te vergeten de kerstmarkten op elke hoek van de straat hier. Heel gezellig!
En toen… het eindconcert... We hadden die dag in de ochtend diploma-uitreiking en brunch met aansluitend handrepetities. Ik zong 'All by myself'. Ik had er in de weken ervoor tijdens SWP (singing with pianist) aan gewerkt en ik moet eerlijk toegeven dat het nog een hele journey was. Ik ben erachter gekomen dat ik een zogenaamde hold op mijn stem ervaar die anderen niet kunnen horen, behalve als het me op een hogere pitch 'out of center' brengt (in creaking, voor de deskundige lezers). Het gaat gecombineerd met een lock in mijn support (in mijn buik dus). Om het even kort door de bocht te zeggen komt het voort uit iets mentaals - het letterlijk terughouden van de stem. Het fijne van CVT is dat ik er wel degelijk technisch aan kan werken! En dat heb ik gedaan, met heel veel hulp van docenten en klasgenootjes. En op het eindconcert rockte ik hem de pan uit!!! Er ging een knop om. Zelfs mijn klasgenoten waren in alle staten terwijl ze het lied al minstens 20x uit mijn mond hebben horen komen.
Dus een geslaagd einde, overigens met een heel mooi haarkapsel verzorgd door Cale en in het publiek mijn huisbazen Hanne & Augo, en daarna een feest tot 7u in de ochtend!
Afscheid nemen van iedereen was vreemd. En afgelopen week hier alleen vertoeven was ook gek. Ik heb nog een paar klasgenoten gezien 2 avonden, maar dat was het ook. Wel heb ik hier thuis een Deens familie-kerstdiner mee mogen maken, incl. Deense kerstliedjes (- waarvan 1 lied verdacht veel op 'De kat van Ome Willem' leek..), dansjes om de kerstboom (- alle Denen hangen nog gewoon echte kaarsen in de boom!) en Deens voedsel. En wat blijkt nou: ze verkopen hier ook gewoon pepernoten, dus ik dacht: apart aangezien het Sinterklaasvoedsel is, maar dat is hier geïntegreerd in Kerstmis - ze hangen mandjes-achtige dingen in de boom die ze vullen met pepernoten! Heel leuk om allemaal mee te maken!
Van de week ben ik nog even wezen sightseeyen in Kopenhagen en heb ik eindelijk die bloody mermaid gezien. Verder Christiania verkend - hippiebuurt waar overal drugs wordt verkocht en gebruikt.
En ik kon het niet laten om de grens over te gaan, gewoon om te kunnen zeggen dat ik ook in Zweden ben geweest. Dus met de trein naar Malmo om te shoppen. Ik met mijn blonde hoofd vergat mijn paspoort. Godzijdank liet de politie me door. In Malmo was ik alleen maar meer verward door weer een nieuwe taal en nieuwe munteenheid. 1 dagje daar was ruim genoeg.
En wat niet mag ontbreken in dit laatste verslag: working out! Na de graduation-concert heb ik bootcamp gehouden! 9 trainingen in ruim een week (gym, yoga, stepfit, aqua)! Ik ben van de week met mijn personal trainer de kroeg in gedoken. Zegt hij - die mij 2x per week heeft getraind voor de afgelopen 3 maanden en me aan een foodplan (lees: dieet) heeft geholpen - op de terugweg: 'We could grap hamburger at McDonalds before going home?' PARDON?!! Pfff, ik ga hem missen..
En toen: de koffers zijn gepakt, mijn fantastische fiets verkocht, boardingpass uitgeprint. Het hoofdstuk afgesloten, alles wat ik niet meer ben achter me gelaten en teruggekomen als de nieuwe ik: beautiful and sexy, in shape, loosened up from old believes, confident, spiritual, with a strong voice and tools to sing éverything I want. I'm healed, I'm light. Watch out Holland cause there's no way back - I'm here!

  • 19 December 2015 - 14:27

    Jos:

    Daar krijg ik nou tranen van in m'n ogen ... Wow, what a spirit. Hartelijk gefeliciteerd met jouw metamorfose of eigenlijk moet ik zeggen: met de nieuwe kijk op jouzelf, want heel veel ervan konden wij allang zien maar jij nog niet. Ik wens je heel veel geluk en plezier en hoop nog heel veel van je te horen.
    Hartelijke groet,
    Jos

  • 19 December 2015 - 14:29

    Jos:

    P.s.,
    Dank je wel voor het delen van jouw belevenissen. Ik vond het heel inspirerend.
    Jos

  • 19 December 2015 - 15:07

    Ria Belderok:

    Nou nou dat was me het reisje wel zeg. En dan zo'n slot. Helemaal geweldig. Hoop dat je met veel plezier aan alle herinneringen terug zult denken

  • 20 December 2015 - 19:34

    Loes Zoethout:

    go for it girl and welcome home!!!!!!
    Hele fijne feestdagen en ik wil alles persoonlijk van je horen met Pinksteren, deal? Marieke kan toch piano spelen.....dus ik wil jouw versie van 'All by myself' erg graag horen dan. Liefs en nogmaals goed dat je er weer bent!

  • 21 December 2015 - 11:57

    Astrid:

    Hoi Patricia,

    Net bij je moeder geweest en op you tube je prachtige performance gezien met pianist in de kerk, waar je het stuk opdroeg aan Remco. Werkelijk prachtig, wat heb je er veel bijgeleerd! Zelfs voor een leek zoals ik is dat te horen.

    Optreden bij Edel oko gezien en van Claire gehoord, die was ook enthousiast.

    Gat je reisje naar Oman nog door?


    Fijne feestdagen en en goede jaarwisseling. Een succesvol 2016 gewenst.

    Lieve groet,
    Astrid



  • 22 December 2015 - 10:02

    Annie K:

    Jeetje Patricia, wat geweldig dat deze maanden zo mooi voor je zijn uitgepakt! Een prachtige ervaring waar je met veel plezier op terug kijkt, hoe mooi!!
    Ik wens je gezellige feestdagen en niet alleen een mooi 2016, maar nog vele mooie jaren!!

  • 30 December 2015 - 08:00

    Kitty:


    WELKOM THUIS!!
    Wow lief nichtje, wat een mooi verhaal: eigenlijk zou iedereen dus een paar maanden een opleiding moeten volgen in het buitenland voor z'n eigen ding en herboren terug kunnen komen.
    Je hebt er alles uitgehaald wat er in zit, hele leuke mensen ontmoet, onherkenbaar overkomen op familie, vrienden en kennissen:)) , met je beide benen op de grond staan, je stem echt aanzienlijk, duidelijk verbeterd en sterker teruggekomen. En daarnaast traditioneel Deens kerst gevierd.
    Je krijgt nu schijnbaar meer voor elkaar:))))) toch toestemming zonder paspoort......
    Het lied 'All by myself' is inderdaad prachtig, tranentrekkend gezongen.
    En toen was je weer thuis.....en allerlei verplichtingen of ook weer niet.
    Maar wel een traditioneel Nederlands/Badhoevedorps kerst gevierd met familie met Kalkoen en Kip, een geweldig 'film'spelletje en gelukskoekjes.
    Heel blij dat je weer terug bent......
    Oh .... we moeten je weer over een paar dagen terughalen uit Oman.
    Geweldig, heerlijk genieten van het mooie weer en de zang.
    Dikke knuffel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Patricia

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 4805
Totaal aantal bezoekers 21022

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 20 December 2015

Zingen in Kopenhagen

Landen bezocht: