Bijna op de helft - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Patricia Haastrecht - WaarBenJij.nu Bijna op de helft - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Patricia Haastrecht - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft

Blijf op de hoogte en volg Patricia

06 Oktober 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Pfff, nog 1 weekje en dan zit ik al op de helft van de course!
Komende week richten we ons alleen op songwriting met donderdag een concert met alle geschreven liedjes. Zeer benieuwd hoe het gaat zijn...
Sinds mijn vorige verslag is er alweer zoveel gebeurd.
Ik ben goed aan de gang met de personal trainer. Ik kom zoals verwacht de nodige obstakels tegen in mijn lijf en weet daar met hem doorheen te werken. Daarnaast mediteer ik elke ochtend en heb ik de afgelopen weken diverse yoga-les ervaringen opgedaan bij verschillende yogaleraren... 1 daarvan had zó'n snelle manier van lesgeven dat we bijna rennend door de 'Zonnegroet' heen gingen en ik eigenlijk alleen maar met de slappe lach op mijn matje lag.
En alles in het Deens... Wat erop neerkomt dat ik me probeer te redden door anderen na te doen terwijl ik naar vaag gebrabbel luister. Inmiddels heb ik een hele fijne yogales gevonden waar ik nu wekelijks heenga.
Op school heb ik verder gewerkt aan 'big volume', met de nodige ups en downs. Ik voel me over het algemeen nog vastzitten in Neutral (de manier waarop ik altijd heb gezongen). Working on it...
Verder les gehad over microfoon techniek, buiten in het zonnetje ritmische oefeningen gedaan, een blèrstukje van Christina Aguilera nagedaan, een beeld van mijn droomconcert geschetst, geleerd wat te zeggen als introductie voordat ik een lied ga zingen (altijd handig), EHBOles gehad (1e hulp bij schorre stem :-) ), mijn klas een eigen gearrangeerd stukje lied aangeleerd tijdens vocal choir les en heel dramatisch tijdens een interpretatieles 'Tell him' (van Celine Dion & Barbera Streisand) gezongen met een klasgenootje, Ása.
En buiten schooluren natuurlijk live jazz avondjes en kijken naar concerten van school (ook zelf eentje gehad afgelopen vrijdag trouwens!). We hebben verder 19 september het 10 jarig bestaan van het Instituut gevierd met een concert van afgestudeerden van over de hele wereld en een cocktailparty. Daarnaast trad 1 van de docenten (Niels) laatst op in een jazz club, waar wij hem front row hebben aangemoedigd. Tussendoor heb ik nog even een castingfilmpje opgenomen voor een reclame via een castingbureau in Nederland, aangezien ik niet heen en weer kom vliegen om langs te hoppen voor een real-life casting. En ik ben vorig weekend naar de grootste 'gezonde levensstijl' beurs van Denemarken geweest met Hanne, mijn huisbaas, en heb daar, jawel hoor, een aurafoto laten maken.. heheh.
Hanne was vroeger onder andere docent muziek en zingt nu nog in een koor. Vanmiddag ben ik naar een groots concert van dat koor gegaan waar Carl Nielsen, een bekende Deense componist, centraal stond aangezien het 150 jaar geleden is dat hij geboren werd.
Nou goed, ik heb dus genoeg te doen zoals je ziet.

  • 06 Oktober 2015 - 10:01

    Syl:

    Hi meis,

    Dat klinkt als een super druk maar leuk leven! Fijn dat je er zoveel uithaalt! Vast weinig tijd voor de ereader ;)

    Liefs, Syl

  • 06 Oktober 2015 - 12:28

    Willie:

    Hoi Patricia, nou zeg, je bent goed bezig daar! Heb je het ook echt naar je zin? Woon je in Kopenhagen zelf? Hier gaat alles goed. Ik word oma! Peter en Marjolijn krijgen in maart hun eerste kindje. Leuk he?
    Nou, studeer maar lekker verder. Succes en veel plezier.groetjes uit Middenmeer.

  • 06 Oktober 2015 - 12:42

    Jos:

    Wow, alles muziek wat de klok slaat. Ik lees termen waarvan ik het bestaan niet wist. Maar zingen is dus ook een vak :). Op naar de 2e helft. Veel plezier en succes in de komende tijd en geef ze van katoen.
    Groetjes, Jos

  • 06 Oktober 2015 - 16:35

    Dorry:

    Hoi Meissie, Jeetje heb je nog wel tijd om te eten en slapen met zo een druk programma? Maar wel allemaal leuke interessante dingen. Ik had wel bij die Yoga les willen zijn in het Deens en naar jullie willen kijken en lekker mee lachen, maar dan wel heel hard. Wel fijn dat je zo een leuke / fijne huisbaas hebt waar je ook nog gezellige dingen mee doet.
    Ja meid al weer op de helft wat gaat de tijd snel. Ik hoop dat je tijd genoeg hebt voor alle dingen die in je hoofd zitten tot uitvoering te brengen.
    Nog een hele fijne tijd, geniet en haal alles eruit wat er uit te halen valt.
    Doei Patricia lieve groet , kus van mij DORRY

  • 07 Oktober 2015 - 06:53

    Annie K.:

    Ha die Patricia,
    Het klinkt als een geweldig mooie ervaring; zoveel als jij meemaakt en doet :). Hartstikke leuk voor je.
    Nog veel succes, plezier en veel genietmomenten!
    Lieve groeten.

  • 08 Oktober 2015 - 20:11

    Loes Zoethout:

    Hey meisje van Verkade (het wordt overigens tijd dat je terugkomt,er zijn nieuwe.........)
    Je bent goed bezig,en leert volgens mij heel veel. Heb vooral lol, met die yoga-lessen lukt dat wel....
    en geniet van deze (once or twice in a lifetime) expience!
    Zie je met Pinksteren, ja toch.....
    Liefs, Loes

  • 08 Oktober 2015 - 20:20

    Loes Zoethout:

    EXPIRIENCE (ofzo......)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Patricia

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 21025

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 20 December 2015

Zingen in Kopenhagen

Landen bezocht: